Uporabniki za brskanje po spletnih straneh čedalje pogosteje uporabljajo prenosne naprave English

Uporabniki za brskanje po spletnih straneh čedalje pogosteje uporabljajo prenosne naprave

Po podatkih raziskave Merjenje obiskanosti spletnih strani (MOSS) se je število prikazov spletnih strani, ki jih uporabniki obiskujejo s pomočjo prenosnih naprav, od 2009 do 2012 povečalo za več kot 2000 odstotkov. Spletni uporabniki za brskanje po spletu najpogosteje uporabljajo mobilne naprave znamke Apple (44 odstotkov vseh prikazov strani), sledi Samsung (26 odstotkov prikazov) in Nokia z 11 odstotki opravljenih prikazov.

Po podatkih raziskave MOSS so spletni obiskovalci na 109 sodelujočih spletnih straneh februarja 2012 generirali nekaj več kot 730 milijonov prikazov strani. Od tega so nekaj več kot 17 milijonov prikazov strani opravili spletni uporabniki, ki do interneta dostopajo prek prenosnih naprav. Aprila 2009, ko so bili na voljo prvi podatki MOSS, usklajeni z metodologijo gemiusAudience, so spletni obiskovalci opravili nekaj več kot 470 milijonov prikazov strani, od tega se je nekaj več kot 780 tisoč prikazov strani opravilo preko prenosnih naprav. Število prikazov strani, ki jih opravijo spletni uporabniki, se je od prve mesečne baze MOSS (april 2009) do zadnjih dosegljivih podatkov (februar 2012) povečalo za 55 odstotkov. Medtem se je število prikazov strani na prenosnih napravah v istem obdobju povečalo za več kot 2000 odstotkov.

V tem obdobju je prišlo tudi do spremembe med deleži uporabnikov posameznih znamk prenosnih naprav, s katerimi dostopajo do spletnih strani. Aprila 2009 so spletni uporabniki, ki so do spleta dostopali s prenosnih naprav, več kot 50 odstotkov prikazov strani opravili z aparatov znamke Nokia. Februarja 2012 predstavlja delež takšnih prikazov le še dobrih 11 odstotkov. Povečal pa se je delež prikazov strani, ki jih spletni uporabniki opravijo s prenosnih naprav znamk Apple in Samsung. Z Applovimi napravami so spletni uporabniki v 2009 opravili 21 odstotkov vseh prikazov na mobilnih napravah, v 2012 pa je delež takšnih uporabnikov narasel na 44 odstotkov. Mobilne naprave znamke Samsung so v 2009 predstavljale 13-odstotni delež opravljenih prikazov, v 2012 pa je Samsungov delež narasel na 26 odstotkov.


Slika1: Znamke mobilnih naprav glede na delež prikazov strani na mobilnih napravah.
 

Vir: MOSS 2009 – 2012.

Vas zanima več? Pišite nam na moss@valicon.net.

Valuta MOSS je mesečni doseg

Valuta MOSS februar 2012 je izmerjen slovenski doseg spletnih strani v obdobju med 1. in 29. februarjem 2012. Doseg pove, koliko različnih oseb iz slovenskih IP številk je v danem obdobju meritve obiskalo izbrano spletno stran. Valuta je mesečni doseg, ki je izmerjen s tehničnim merjenjem in korigiran s podatkom o velikosti slovenske spletne populacije, pridobljenim s telefonsko anketo. V izmerjen slovenski doseg, ki je valuta projekta MOSS, pa ni vključen promet iz tujine, saj podatek o ocenjenem dodatnem dosegu iz tujine ni korigiran s podatki telefonske ankete.

Doseg vseh 109 merjenih strani v obdobju med 1. in 29. februarjem 2012 znaša 1.280.430 različnih slovenskih obiskovalcev. Februarja 2012 znaša ocenjen dodatni doseg (tujina) 796.339 in predstavlja število uporabnikov, ki so dostopali do strani z IP številk lociranih izven Slovenije.

Raziskava MOSS poteka pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice (SOZ), v obdobju 2009/2012 jo izvaja družba Valicon iz Ljubljane s podizvajalcem podjetjem Gemius.
 

Pristopite k MOSS

Izpolnite prijavnico in se s svojim spletnim mestom udeležite raziskave Merjenja obiskanosti spletnih mest.

Več