Slovenski spletni potrošniki ostajajo zvesti nakupovanju v domačih spletnih trgovinah English

Slovenski spletni potrošniki ostajajo zvesti nakupovanju v domačih spletnih trgovinah

Nakup v spletni trgovini iz ZDA, Anglije ali Nemčije? Vsak tretji slovenski spletni uporabnik še vedno raje izbere slovensko spletno trgovino. Po podatkih raziskave MOSS se 36 % slovenskih spletnih uporabnikov vsaj nekajkrat letno odloči za nakup v slovenskih spletnih trgovinah. Tujim spletnim trgovcem uspe privabiti le 18 % slovenske spletne populacije v starosti od 10 do 75 let.

Doseg v mesecu septembru 2010

Po podatkih raziskave MOSS smo med 121-imi merjenimi spletnimi stranmi v mesecu septembru 2010 dosegli 1.126.342 slovenskih spletnih uporabnikov v starosti od 10 - 75 let. Najvišji doseg med 121-imi spletnimi stranmi je bil septembra zabeležen na spletni strani 24ur.com, ki mu sledijo siol.net, najdi.si, rtvslo.si in bolha.com.

Podatki raziskave MOSS kažejo, da slovenski spletni uporabniki še vedno raje kot tujo, izberejo domačo spletno trgovino. Slednje velja tudi pri nakupu dobrin široke potrošnje (prehrana, kozmetika,...), verjetno tudi zato, ker narava izdelkov in njihov rok trajanja zahtevata kratke dobavne roke. Poleg spletnih trgovin s klasično ponudbo slovenski trg vse bolj prepredajo nišne spletne trgovine z izdelki dobrin široke potrošnje, ki slišijo na ime bio, eko, naravno in organsko.

Nakupno odločitev na spletu pogosto spremlja predhodno informiranje o izdelku, primerjava s konkurenčno ponudbo in iskanje mnenj in ocen potrošnikov, ki že imajo izkušnjo z izdelki ali kategorijo, o nakupu katere razmišljamo tudi sami. Dobrine široke potrošnje pri tem niso nikakršna izjema. Med uporabniki spleta, ki vsaj nekajkrat letno nakupujejo v slovenskih spletnih trgovinah je kar 57 % takih, ki jih informacije o prehrani na spletu zanimajo ali zelo zanimajo, med njimi je tudi 75 % takih, ki pravijo da na spletu radi pobrskajo za informacijami o kozmetiki.

Pa so slovenski potrošniki, ki nakupujejo v slovenskih spletnih trgovinah tudi pri klasičnih oblikah nakupovanja dobrih široke potrošnje glavni odločevalci v gospodinjstvu? Podatki MOSS kažejo, da je med vsemi spletnimi potrošniki v tem segmentu 27 % takih, ki trdijo, da so oni tudi sicer tisti, ki v gospodinjstvu sprejemajo odločitev o dnevnih nakupih, podoben delež (31 %) jih pravi, da skrb za dnevne nakupe prepuščajo drugi osebi v gospodinjstvu, večina (42 %) slovenskih spletnih potrošnikov pa si odgovornost za dnevne nakupe deli še z nekom. 
 

Za več informacij o navadah in profilih spletnih uporabnikov, nam pišite na naslov moss@valicon.net.

Valuta MOSS je mesečni doseg

Valuta MOSS september 2010 je izmerjen slovenski doseg spletnih strani v obdobju od 1. do 30. septembra 2010. Doseg pove, koliko različnih oseb iz slovenskih IP številk je v danem obdobju meritve obiskalo izbrano spletno stran. Valuta je mesečni doseg, ki je izmerjen s tehničnim merjenjem in korigiran s podatkom o velikosti slovenske spletne populacije pridobljene s telefonsko anketo. V izmerjen slovenski doseg, ki je valuta projekta MOSS pa ni vključen promet iz tujine, saj podatek o ocenjenem dodatnem dosegu iz tujine ni korigiran s podatki telefonske ankete.

Doseg vseh 121-ih merjenih strani v obdobju od 1.9. do 30.9.2010 znaša 1.126.342 različnih slovenskih obiskovalcev. Slovenski obiskovalci 121-ih spletnih strani so v tem obdobju opravili več kot 607 milijonov prikazov. V mesecu septembru 2010 znaša ocenjen dodatni doseg – tujina 815.357 in predstavlja število uporabnikov, ki so dostopali do strani z IP številk, ki niso locirane v Sloveniji.
 

 

Pristopite k MOSS

Izpolnite prijavnico in se s svojim spletnim mestom udeležite raziskave Merjenja obiskanosti spletnih mest.

Več