37 % slovenskih spletnih uporabnikov nakupuje tudi iz naslonjača English

37 % slovenskih spletnih uporabnikov nakupuje tudi iz naslonjača

Da se bližajo božično-novoletno prazniki nas opozarjajo množice, ki dnevno polnijo nakupovalne centre. Potrošnike, ki jih obisk trgovin zaradi vsesplošne gneče, prerivanja pred blagajno in vročine spravlja v slabo voljo, pogosto pritegnejo spletni ponudniki. Po podatkih raziskave MOSS kar 37 % slovenskih spletnih uporabnikov vsaj nekajkrat letno opravi nakup v domači ali tuji spletni trgovini.

Kdo so ti potrošniki, ki zaradi pomanjkanja časa in želje po udobju raje izbirajo virtualno nakupovanje? Odgovore ponujajo podatki raziskave MOSS.

Doseg v mesecu novembru 2009

Po podatkih MOSS je doseg med 117 merjenimi spletnimi stranmi v mesecu novembru 2009 znašal 1.103.413 slovenskih spletnih uporabnikov v starosti od 10-75 let. Najvišji doseg med 117 spletnimi stranmi, so novembra imeli: 24ur.com, najdi.si, siol.net, rtvslo.si in bolha.com.

Potrošniki, ki radi nakupujejo iz naslonjača

Ker za moške že pregovorno velja, da se radi izogibajo sprehodom po trgovskih centrih, ne preseneča dejstvo, da lastnosti spletnega nakupovanja kot so preglednost izbire, praktičnost in hitrost pogosteje prepričajo prav moške, ki predstavljajo 64 % vseh spletnih kupcev, ženske 36 %. Moški, ki se vsaj nekajkrat letno odločijo za nakup preko spleta, v primerjavi z ženskami v povprečju mesečno preživijo tudi do tri ure več časa na internetu (moški 14 ur in 42 min; ženske 11 ur in 36 min) ter skupno opravijo skoraj enkrat več prikazov kot ženske (moški 150.843.331 prikazov, ženske 85.658.906 prikazov na mesec).

Podatki MOSS tudi potrjujejo, da slovenski potrošniki še vedno raje zaupajo domačim spletnim trgovinam saj je med spletnimi uporabniki le 16 % takih, ki nakupe opravljajo tudi v tujini. Pri tem je potrebno v obzir vzeti tudi dejstvo, da nakupovanje v tujini pogosto pomeni nekoliko dražji nakup, saj je poleg cene izdelka potrebno plačati višjo poštnino, davke in pri nakupu izven meja EU tudi carino. Za kupce, ki nakupujejo preko spleta v tujini sicer velja, da v povprečju mesečno opravijo manj prikazov (579 prikazov na uporabnika) kot tisti, ki nakupujejo v domačih spletnih trgovinah (608 prikazov na uporabnika).

Med spletnimi uporabniki, ki vsaj nekajkrat letno opravijo spletni nakup najdemo največ mladih, tako je najbolj zastopana ciljna skupina od 25 do 34 let (31 %), spletnih kupcev, ki so starejši od 55 let je slabih 7 %. Za starostno skupino od 25 do 34 let v primerjavi z ostalimi starostnimi razredi velja, da mesečno preživi največ časa na spletu (14 ur in 55 min), in v povprečju opravi 617 prikazov na uporabnika.

Goriška, Zasavje in Obalno-kraška regija so geografska področja, kjer je delež spletnih uporabnikov, ki se vsaj nekajkrat letno odločijo za nakup preko spleta nadpovprečen glede na slovensko spletno populacijo (in v povprečju predstavlja dobrih 40 % vseh spletnih uporabnikov, ki prihajajo iz omenjenih območij), medtem ko najnižji delež spletnih kupcev beležimo med uporabniki spleta v Pomurski (34 %) in Notranje-kraški regiji (33 %).

Podatki raziskave MOSS razkrivajo tudi, da je med slovenskimi spletnimi uporabniki, ki vsaj nekajkrat letno nakupujejo preko spleta četrtina takih, ki prihajajo iz dohodkovne skupine, s povprečnim mesečnimi neto prihodkom med 730 do 1.100 EUR, sledi jim segment potrošnikov, ki se uvrša v dohodkovni razred od 365 do 730 EUR mesečno (19 %).

Danes lahko potrošniki preko spleta kupijo praktično vse, od bele tehnike, pohištva, računalniških izdelkov in počitniških aranžmajev, do oblačil in obutve, knjig, športne opreme in hrane. Težko bi našli kakšno storitev ali izdelek, ki se ne bi bila zmožna prodajati na spletu. Ta prodajni kanal tako poleg koristi za končnega potrošnika, ki si želi bogate izbire s kar se da širokim naborom kategorij, prinaša tudi prednosti za same proizvajalce in trgovce. Slednjim spletni način poslovanja poleg nižjih investicijskih stroškov za zagon podjetja, odpira tudi vrata do množice kupcev, ne glede na to iz katere države ti prihajajo. Torej dokaz več, da je internet že spremenil in vsakodnevno spreminja naš način življenja, poslovanja in komuniciranja.

Valuta MOSS je mesečni doseg

Valuta MOSS november 2009 je izmerjen slovenski doseg spletnih strani v obdobju od 1. do 30. novembra 2009. Doseg pove, koliko različnih oseb iz slovenskih IP številk je v danem obdobju meritve obiskalo izbrano spletno stran. Valuta je mesečni doseg, ki je izmerjen s tehničnim merjenjem in korigiran s podatkom o velikosti slovenske spletne populacije pridobljene s telefonsko anketo. V izmerjen slovenski doseg, ki je valuta projekta MOSS pa ni vključen promet iz tujine, saj podatek o ocenjenem dodatnem dosegu iz tujine ni korigiran s podatki telefonske ankete.

Doseg vseh 117 merjenih strani v obdobju od 1.11. do 30.11.2009 znaša 1.103.413 različnih slovenskih obiskovalcev. Slovenski obiskovalci 117 spletnih strani so v tem obdobju opravili dobrih 595 milijonov prikazov. V mesecu novembru 2009 znaša ocenjen dodatni doseg – tujina 619.166 in predstavlja število uporabnikov, ki so dostopali do strani z IP številk, ki niso locirane v Sloveniji.
 

Pristopite k MOSS

Izpolnite prijavnico in se s svojim spletnim mestom udeležite raziskave Merjenja obiskanosti spletnih mest.

Več