Pred mednarodnim dnevom interneta pod drobnogledom slovenski spletni uporabniki English

Pred mednarodnim dnevom interneta pod drobnogledom slovenski spletni uporabniki

29. oktobra svet obeležuje mednarodni dan interneta. Gre za obletnico prvega stika na daljavo med dvema računalnikoma, ki ga je leta 1969 dosegel Leonard Kleinrock, študent ameriške univerze Stanford. Danes splet v Sloveniji uporablja 89 odstotkov ljudi med 15. in 69. letom starosti. Zadnji podatki raziskave Merjenja obiskanosti spletnih strani (MOSS) kažejo, da slovenske spletne strani (v nadaljevanju slovenski splet) uporablja preko 1.470.000 uporabnikov.

Raziskava MOSS kaže, da uporabniki na slovenskem spletu preživijo v povprečju 10 ur in 44 minut mesečno. Posamezen obisk na slovenskem spletu povprečno traja 11 minut, na posamezni spletni strani pa se v povprečju zadržujejo minuto in 50 sekund.

Na slovenskem spletu je nekaj več kot polovica, 51,9 odstotka, uporabnikov moškega spola. Medtem ko moški v povprečju na slovenskem spletu preživijo 13 ur in 34 minut mesečno, se ženske tam zadržujejo manj, 7 ur in 40 minut. Povprečni čas posameznega obiska pri moških znaša 11 minut in 50 sekund, pri ženskah pa 9 minut in 30 sekund. Moški se na posamezni spletni strani v povprečju zadržijo 2 minuti, ženske pa minuto in 40 sekund.

Graf 1: Povprečni čas, ki ga slovenski spletni uporabniki mesečno preživijo na slovenskem spletu.

Starostna struktura slovenskega spletnega občinstva kaže, da je med slovenskimi spletnimi uporabniki 6 odstotkov otrok med 10. in 14. letom, 15,8 odstotka uporabnikov je starih med 15 in 24 let, 20,6 odstotka pa med 25 in 34 let. Petina spletnih uporabnikov spada v starostno skupino med 35. in 44. letom starosti, nekaj manj kot petina, 18,3 odstotka, pa v skupino med 45. in 54. letom starosti. 17,7 odstotka slovenskih spletnih uporabnikov je starejših od 55 let.

Največ časa mesečno se na slovenskem spletu zadržujejo uporabniki med 25. in 34. letom starosti (12 ur in 33 minut), sledijo uporabniki med 45. in 54. letom z 12 urami na mesec ter uporabniki med 35. in 44. letom z 11 urami in 45 minutami. Na slovenskih spletnih straneh se manj časa zadržuje najstarejša starostna skupina v raziskavi, starejši od 55. leta starosti mesečno za splet porabijo 10 ur in 51 minut, mladi med 15. in 24. letom starosti pa 8 ur in 7 minut.

Graf 2: Starostna struktura slovenskega spletnega občinstva.

Valuta MOSS september 2015 je izmerjen slovenski doseg spletnih strani v obdobju med 1. in 30. septembrom 2015. Doseg pove, koliko različnih oseb s slovenskih IP številk je v danem obdobju meritve obiskalo izbrano spletno stran. Valuta MOSS je mesečni doseg, ki je izmerjen s tehničnim merjenjem in korigiran s podatkom o velikosti slovenske spletne populacije, pridobljenim s telefonsko anketo. V izmerjen slovenski doseg, ki je valuta projekta MOSS, ni vključen promet iz tujine, saj podatek o ocenjenem dodatnem dosegu iz tujine ni korigiran s podatki telefonske ankete.

Doseg vseh merjenih strani v obdobju med 1. in 30. septembrom 2015 znaša 1.426.782 različnih slovenskih obiskovalcev. Slovenski obiskovalci spletnih strani so v tem obdobju opravili nekaj več kot 499,9 milijonov prikazov. Septembra 2015 znaša ocenjen dodatni doseg 484.044 uporabnikov, ki so dostopali do strani z IP številk, lociranih izven Slovenije.

Med najbolj obiskanimi spletnimi stranmi v septembru 2015 so bile 24ur.com, siol.net, bolha.com, rtvslo.si, slovenskenovice.si, najdi.si, Med.Over.Net, zurnal24.si, vizita.si ter itis.si.

Raziskava MOSS poteka pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice (SOZ), v obdobju 2013/2015 jo izvaja družba Gemius Adria, d.o.o. iz Ljubljane.

Pristopite k MOSS

Izpolnite prijavnico in se s svojim spletnim mestom udeležite raziskave Merjenja obiskanosti spletnih mest.

Več