MOSS podatki v pomoč pri medijskem načrtovanju English

MOSS podatki v pomoč pri medijskem načrtovanju

Ljubljana, 19. december 2013: V 2013 so z raziskavo MOSS pridobljene podatke za izdelavo medijskih načrtov uporabljale vse največje medijske agencije: Goldbach, Media Publikum, Omnicom Media Group ter ZenithOptimedia. Uporabniki so za dostop do v MOSS vključenih spletnih strani v novembru 2013 največkrat uporabljali brskalnik Mozilla Firefox; ko so dostopali iz mobilnih naprav, pa so največkrat uporabljali Samsungove naprave. Najvišji doseg MOSS so v novembru 2013 beležile 24ur.com, siol.net, bolha.com, najdi.si in rtvslo.si.

Merjenje obiskanosti spletnih strani (MOSS) je valutna medijska raziskava, ki že od 2006 poteka pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice (SOZ). Cilj raziskave MOSS je zagotoviti podatke, zbrane po enotni metodologiji, ki predstavljajo informacijski okvir in referenco za zakup oglaševalskega prostora na spletu ter vrednotenje spletnih komunikacijskih aktivnosti, ki jih izvajajo oglaševalci v Sloveniji. V 2013 so z raziskavo MOSS pridobljene podatke za izdelavo medijskih načrtov uporabljale vse največje medijske agencije, kot so Goldbach, Omnicom Media Group, Media Publikum ter ZenithOptimedia. Medijske agencije lahko s pomočjo MOSS podatkov analizirajo prekrivanje občinstva po spletnih straneh in z izborom najprimernejših (lahko tudi tematskih) za posamezno kampanjo povečajo njen doseg v izbranih ciljnih skupinah in optimizirajo stroške tržno-komunikacijskih aktivnosti oglaševalcev na spletu.

V okviru tehničnega merjenja MOSS pa se poleg podatkov o dosegu v MOSS vključenih spletnih strani zbirajo tudi podatki o spletnih brskalnikih, operacijskih sistemih, mobilnih napravah, ločljivosti zaslona itd. V zadnjem letu so uporabniki, ki so obiskali katerokoli v MOSS vključeno spletno stran, med brskalniki vedno več uporabljali Google Chrome, ki je že konec 2012 prehitel Internet Explorer in se v zaključku 2013 z 33,09 odstotka uporabnikov zelo približuje Mozilli Firefox, ki ga je v novembru 2013 uporabljalo 34,25 odstotka uporabnikov. Uporabniki so za mobilni dostop do v MOSS sodelujočih spletnih strani v novembru največkrat uporabljali Samsungove (v 38,04 odstotka primerov) in Applove (v 37,84 odstotka primerov) mobilne naprave, medtem ko so bile v novembru mobilne naprave Sony uporabljane v 5,22 odstotka primerov.

Valuta MOSS november 2013 je izmerjen slovenski doseg spletnih strani v obdobju med 1. in 30. novembrom 2013. Doseg pove, koliko različnih oseb iz slovenskih IP številk je v danem obdobju meritve obiskalo izbrano spletno stran. Valuta je mesečni doseg, ki je izmerjen s tehničnim merjenjem in korigiran s podatkom o velikosti slovenske spletne populacije, pridobljenim s telefonsko anketo. V izmerjen slovenski doseg, ki je valuta projekta MOSS, pa ni vključen promet iz tujine, saj podatek o ocenjenem dodatnem dosegu iz tujine ni korigiran s podatki telefonske ankete.

Doseg vseh merjenih strani v obdobju med 1. in 30. novembrom 2013 znaša 1.464.918 različnih slovenskih obiskovalcev. Slovenski obiskovalci  spletnih strani so v tem obdobju opravili nekaj več kot 640 milijonov prikazov. Med 20 najbolj obiskanimi spletnimi stranmi so bile 24ur.com, siol.net, bolha.com, najdi.si, rtvslo.si, zurnal24.si, vizita.si, avto.net, slovenskenovice.si, zadovoljna.si., itis.si, moskisvet.com, voyo.si, delo.si, bizi.si, bibaleze.si, okusno.je, dnevnik.si, cekin.si ter dominvrt.si.

Novembra 2013 znaša ocenjen dodatni doseg 657.882 uporabnikov, ki so dostopali do strani z IP številk lociranih izven Slovenije.

Raziskava MOSS poteka pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice (SOZ), v obdobju 2013/2015 jo izvaja družba Gemius Adria, d.o.o. iz Ljubljane.
 

Pristopite k MOSS

Izpolnite prijavnico in se s svojim spletnim mestom udeležite raziskave Merjenja obiskanosti spletnih mest.

Več